De overgang van de basisschool naar het secundair onderwijs is een grote stap.
Daarom zorgen wij voor de nodige aandacht en begeleiding.
Wij nemen ruim de tijd om iedereen kennis te laten maken met de school en met elkaar.
In het eerste leerjaar van de eerste graad zijn er op onze campus drie modules:
Voor leerlingen uit het 6de leerjaar:
In het tweede leerjaar kan je op onze school kiezen voor:
Voor leerlingen uit het 1ste leerjaar:
STOER staat voor STuderen Op Eigen Ritme. Het uitgangspunt is dat de leerling centraal staat en onder begeleiding op eigen ritme leerstofgehelen verwerkt.
Team-teaching:
• 2 leerkrachten voor de klas
• 2 klassen samen
Doel:
• Meer differentiatie en meer ondersteuning bieden
• Werken rond ‘leren leren’ (planning maken, zelfstandig werken, zelfreflectie, …)
Hoe?
• Weekplanning
• Mogelijkheden: veel instructie – korte instructie – zelfstandig werken (al dan niet in groep, per 2, …)
“STOER is zelfstandig werken en dat is wel tof. Bovendien mogen we andere leerlingen helpen.” – Sarah Vanvelthoven
“Ik vind STOER leuk omdat ik mijn opdrachten zelf kan plannen en we krijgen heel goede uitleg in groepjes.” – Luna Van Erum
In onze scholengemeenschap KSOM worden vier lesuren op maat van elke leerling uit het eerste jaar georganiseerd onder de noemer MyTrack.
Hierin worden lesuren BOOST ingericht waarbij de leerstof uit het basispakket wordt verbreed, verdiept of geremedieerd. Daarnaast worden ook lesuren KOMPAS ingericht waarbij leerlingen in een oriënteringstraject hun eigen talenten en interesses kunnen ontdekken.
Meer informatie kan je terugvinden op de website van onze scholengemeenschap www.ksom.be.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.