Leren samenwerken met…. ontbijt in de klas
Goed leren samenwerken. Met die doelstelling kregen de leerlingen uit het tweede jaar de opdracht om een ontbijt te maken.
“We moesten alles zelf regelen. Wij moesten met de klas overleggen wie welke zaken zou meebrengen”, licht Rachel de opdracht toe. “We moesten ook de taken verdelen.”
Het ontbijt werd een succes. “We hebben heel goed samengewerkt en ik moet zeggen dat je elkaar op deze manier toch weer wat beter leert kennen”, klinkt het bij Kato die spek en eieren maakte.
Leuker dan een gewone les
“Er was één groep die het eten moest bereiden en één groep die de tafel moest dekken.” Natuurlijk was de klas enthousiast over deze les. “Het is leuk om op deze manier samen te werken, toffer dan een gewone les. Zulke zaken willen we graag nog doen”, lachen Kato en Rachel in koor.
[alpine-phototile-for-flickr src=”set” uid=”97054631@N07″ sid=”72157673018098841″ imgl=”fancybox” style=”cascade” col=”3″ size=”240″ num=”30″ shadow=”1″ highlight=”1″ curve=”1″ align=”center” max=”100″ nocredit=”1″]